Demirkazık – Hodgkin/Peck Tırmanışı | Faaliyet Raporu

Toplam iniş yapılacak irtifa : 1722m

Rüzgar hızı : 10km

Hava sıcaklıgı :
1.Gün : Bulutlu ve Yağışlı Günduz 12 Gece 0
2.Gün : Açık ve Güneşli Gündüz -3

Kamp Alanı : Karayalak Kamp Alanı, Kamp alanında su var.

Kamp Alanı irtifa : 2119m

Zemin Durumu : Toprak patika, zemin ilk rotaya giriş esnasında çıkarken çarşak zemin ve dik. Bazı bölgeler de patika girişlerinde babalar ile rota belirlenmiş durumda. Peck Kulvarına giriş yapıldıkdan sonra zemin tamamen kar ile kaplı. Yükselti artıkça zemin sertleşerek buz halini almaktadır.

Teknik malzeme : Kask, Emniyet Kemeri, Krampon, Baton, 2 Adet Buz Aleti ( Çekiç Kafa, Kaşık Kafa ), Reverso, HMS Karabina

İstasyonlar da Kullanılanacak Malzemeler :
2 Adet Buz Vidası ( 10cm ve 13cm )
6 Adet Sikke ( 2 Bıçak, 2 Universal, 1 Düz Uçlu Yatay, 1 U Profil )
6 Adet Kapalı Perlon ( 2 Adet 120cm, 1 Adet 180cm, 2 Adet 60cm )
2mt Tüp Perlon
4 Adet Kilitli Karabina
11’li Stopper Set
Nutkey
70m 9.1mm Dry Dinamik Tam İp
Yardımcı İp
NOT : Sikkeler den sadece Universal Sikke kullanılmıştır.

Toplam katedilecek yol : 19 km

Toplam faaliyet süresi : Ön görülen süre 18 Saat

Günlük :

01 Haziran Cuma :
Tüm hazırlıklarımızı yaptıkdan sonra 22:30 da Otogar dan Niğde için yola çıktık.

02 Haziran Cumartesi :
Sabah 9:30 ‘da Niğde Otogarda otobüsden inerek Eski Köy garajına giden servisleri kullanarak saat 10:00 civarlarında Eski Köy garajına geldik. Buradan 11:00 de kalkan Çamardı minibüsüne binerek 1 saat süre sonra varmış olduk. Aladağlar da ulaşım sağlayan Mehmet Şenol bizi Çamardı köyünden traktörü ile alarak kamp yapacağımız Karayalak Vadisine 13:30’da götürdü. Kamp alanına yerleştikden
sonra durum değerlendirmesi yaptık. Havanın kapaması ve yağmurun şiddetlenmesiyle birlikte kamp alanında bulunan ana çadırda yağmurun dinmesini bekledik. Bu sırada Nedim Urcan ve Dursun Şimşek geldiler. Çay içerek, sohbet etmeye başladık. Kısaca kendileriyle faaliyetimiz hakkında konuştuk. Hava durumu verilerini kontrol ederek yağmurun 23:00 da biteceğini ve 03 Haziran Pazar günü 13:30 ‘a kadar yağış olmayacağını öğrendik. Biz de planladığımızın aksine 00:30 ‘da hareket etme karar aldık.

03 Haziran Pazar :
00:00 ‘da uyanarak hazırlıklarımızı yapıp 00:30 da hareke geçtik. Karayalak boğazından yola çıkarak, Peck Kulvarına uzanan çarşağı geçerek 04:15 de Bivak alanına ulaştık. Burada 20 dk lık bir atıştırma molası verdikden sonra tırmanış malzemelerimizi kuşanarak Peck kulvarına giriş yaptık. Yavaş yavaş yükselerek “Amfitiyatro” ya geldik. Normal şartlar altında da Amfitiyatro nun sağ tarafında bulunan sırt hattına giden rotaya girmemiz gerekirken “V Çentiğine” giden kulvara saptık. V Çentiğine giden kulvarın sonunda yanlış gittiğimizi farkederek 20m kadar irtifa kaybedip sağ tarafında bulunan Donmuş Şelalerden ve M3 Mix içeren bir kulvardan İp açarak buz vidaları ile bir istasyon kurup, setin üzerine çıktıkdan sonra kaya babalarından yardım alarak Güney Batı Sırt hattına ulaştık. Bu bölgede sikke çakacak ve stopper yerleştirecek sağlam bloklar olmadığı için kaya babalarını kullanarak Güneybatı Zirvesine ulaştık. Güneybatı zirvesine ulaştığımız da saatlerimiz 15:30, yükseklik ise 3756m yi gösteriyordu. Güneybatı zirvesine ulaştığımız da yoğun bir sis bulutunun içerisinde kaldık. Görüş mesafesi 5mt lere kadar düşmüştü. Güneybatı zirvesinde pamuksu kar tabakası bulunduğundan daha dengeli yürüyüş açısından kramponlarımızı çıkartma kararı aldık. Burada fazla kar olmaması, Kılçık sırt hattında bulunan kayaların çürük olması, her iki tarafının yoğun bir eğime sahip olması sebebi ile yoğun bir sis altında emniyetli bir şekilde külah tarafına geçemeyeceğimizi anladık. Sisin kademeli bir şekilde artmasıyla ve görüş mesafesinin düşmesinden kaynaklı bekleme kararı aldık. Zirve sırtında ki rüzgara maruz kalmamak için ve görünürlük açısından 50m irtifa kaybederek 3700m de güneybatı sırtında çarşak ve karlı bir zemine sığındık. Çantamızda bulunan 1 adet büyük boy acil durum battaniyesi ile korunmaya çalıştık. İlerleyen saatler de sisin kalkmamasından dolayı olduğumuz yer de kalarak Saat 16:42 ‘de Mehmet Şenol ‘u aradık ancak ulaşamadık. Hemen ardından kendisi bizimle telefon üzerinden iletişim kurarak durumumuz hakkında bilgi alıp Nedim Urcan ‘a haber vereceğini iletti. Ardından bizi 17:00 civarlarında Dursun Şimşek arayarak konumumuz hakkında bizden bilgi aldı. Akabinde Nedim Urcan ile ilk görüşmemizi sağlayarak konumumuz ve durumumuz hakkında daha sağlıklı bilgiler edinmeye çalıştı. Koordinat veremediğimizden kaynaklı istişare ederek tahmini bir konum elde ettik. Kendisiyle yaptığımız diğer görüşmelerimizde birbirimizi konum olarak doğru anlamadığımızı farkettik. Kendisine kılçık sırt hattından bahsettiğimiz de tahmini bir şekilde yerimizi anlayıp, bizden bulunduğumuz yerde emniyetimizi alarak beklememizi ve yardım gelene kadar bulunduğumuz bölgeden ayrılmamız gerektiğini söyledi. Bir süre beklemizin ardından ulaştığımız kişiler ile tekrar iletişim kuramadık. Bağlantı kopukluğu yaşadıkdan sonra bir kaç denememizin ardından 156 ile bağlantı kurduk. 156 nın bizi 112 ye aktarması ve 112 nin bizi AFAD aktarmasıyla beraber bulunduğumuz durum hakkında detaylı bilgi verdik. Ancak telefonumuzun çekmemesi ve şarjının hızlı bir şekilde bitmesinden kaynaklı telefon iletişimimiz kesilmişti. Yanımız da bulunan amatör telsiz üzerinden röle bağlantısı denedik. 439.275 Frekansından VHF bağlanarak bir SOS çağrısı gönderdik. Konya da bulunan röle ye bağlantı sağlayıp Konya amatör telsizcileri ile iletişime geçtik. Bu süreçten sonra ki tüm iletişimizi ve haberleşmemizi telsiz üzerinden gerçekleştirdik. Bizim için yapılan arama kurtarma çalışmalarını Konya amatörlerinden TA55CZ operatör Yılmaz Kaya ile sürekli iletişim sağlayarak haberdar olduk. Radyo amatörlerinin koordinasyonu halinde telsiz üzerinden gerekli merciler ile görüşmeler Yılmaz Kaya ile gerçekleştirildi. Yılmaz Kaya nın Arif Öztürk ile telefon görüşmesinden sonra yardım için röle ye telsiz üzerinden bağlantı sağladı. Yardımcı olan amatör
telsizcilerin TSK ile görüşmeleriyle birlikte bulunduğumuz yere arama kurtarma helikopteri sevk edildi. Yılmaz Kaya’nın ve Arif ÖZtürk’ün TSK ile bizim aramızda ki telsiz iletişimini sağladıkdan sonra helikopter pilotu bize 145.500 SMPLX frekansından kendisiyle iletişime devam etmemizi istedi. Bu frekans üzerinden görüşmemiz de sağlık durumumuz ve bulunduğumuz mevkii hakkında bilgileri pilota aktardık. Uçuşu gerçekleştiren TSK Arama Kurtarma ekibi, bulunduğumuz mevkii üzerinde uçuş gerçekleştirdi. Bizden telsizin ışığı ile SOS yapılmamız istendi. Yerimiz belirlendikten sonra bir kurtarma denemesi yaptı ancak yoğun sisten dolayı bizi alamadı ve Reserv düşene kadar sorti yaparak sisi dağıtmaya çalıştı. Sisin hala devam etmesi ve yakıt miktarının azalmasıyla birlikte Havacılık üssüne geri dönme kararı alarak ve yaklaşık 1 saat sonra tekrar bir uçuş gerçekleştireceğini bildirdi. İkinci uçuş gerçekleştirildiğinde saat 03:30 civarlarındaydı. Bu uçuş da bir önceki uçuş gibi yoğun sis altında gerçekleştirildiğinden amaca ulaşılamadı. Uzun bir bekleyişin ardından havanın daha da soğuması ve ince bir kar yağışının artmasıyla birlikte motivasyonumuz oldukça düştü. Bu süreçte Konya amatör telsizcilerinden gelen motivasyon verici konuşmalar ve bize güç veren sözleriyle gün ağarana dek iletişimde kaldık. Havanın aydınlanması ve sisin etkisinin azalmasıyla TSK tekrardan bir uçuş gerçekleştirdi. Bu uçuşta pilot ile konuşmamızda, pilotun “sizi almadan dönmeyeceğim” sözü üzerine bulunduğumuz noktaya gelip, buranın sarp bir yamaç olmasından dolayı teker indiremeyeceğini bildiğinden bizi vinç yardımıyla helikoptere aldı. Hemen ardından bizi TDF Mümtaz Çankaya Dağ Evine götürerek bizleri sağlık görevlilerine teslim etti. Sağlık görevleri bizleri Çamardı Devlet Hastanesine götürerek sağlık kontrollerinden geçirdi. Sağlık durumumuz hakkında bilgi verilip 2 saat müşahede altında kaldıktan sonra Çamardı Devlet Hastanesinden ayrılarak İstanbul’a geri dönüş yaptık.

Başta bize yardım eden Türk Silahlı Kuvvetleri’ne, AFAD ‘a, UMKE’ye, AKUT’a, Çamardı Devlet Hastanesi ve çalışanlarına, Türkiye Dağcılık Federasyonu’na, Türkiye İzcilik Federasyonu’na, tüm basın mensuplarına, Lojistik anlamda yardımcı olan Mehmet Şenol’a ve en önemlisi bizleri saatlerce yalnız bırakmayan ve motivasyonumuzu güçlü tutan Zirve Dağcılık Niğde İl Temsilcisi, TIFAKE üyesi Arif Öztürk’e, Konya amatör telsizcileri Yılmaz Kaya ve ismini bilemediğimiz onlarca amatör telsizciye teşekkürü bir borç biliriz.