Dağ Faaliyetleri

Sibel Zinan
Şerife Kuvvetli
Vedat Bayboğa

Ulaşım : İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanından, Kayseri Havalimanına uçak ile ulaşımın ardından Süt Donduran Kamp Alanına 1.5 saatlik bir araç yolculuğu ile ulaşım sağlanmıştır.

Yükseklik : 3917m

Bölge : Kayseri

Kulüp : Zirve Dağcılık İstanbul

Toplan alınacak irtifa : 1232m

Toplam iniş yapılacak irtifa : 1232m

Rüzgar hızı : Max 15km/s

Hava sıcaklıgı :
1.Gün : Bulutlu, Güneşli ve Hafif Yağışlı Günduz 5 Gece 7
2.Gün : Bulutlu, Güneşli ve Hafif Yağışlı Gündüz 7

Kamp Alanı : Süt Donduran Yaylası Kamp Alanı

Kamp Alanı irtifa : 2687m

Zemin Durumu : Toprak patika, yükselti artıkça zemin toz kar ve buzla kaplı.

Teknik malzeme : Baton, Kazma, Krampon, Emniyet Kemeri, Kask,

Planlanan toplam katedilecek yol : 9.10 km

Planlanan faaliyet süresi : 10 Saat

Günlük;

03 Haziran 2017 Cumartesi :

Sabah saat 3:45 gibi son hazırlıklarımızı yaparak Süheyla ve Hazar ile birlikte Sabiha Gökçen havalimanına doğru yola koyulduk. Saatlerimiz 4:10’u gösterirken havalimanına vardık. Bagaj ve kontrol işlemlerinizin ardından diğer ekip arkadaşlarımız ve faaliyet liderimiz Murat Ali Koç ile buluştuk ve 5:45 gibi uçağa binerek normal sürede kayseriye hareket ettik. Sabah saatler 07:15 i gösterdiğinde Kayseri havalimanına iniş yapmıştık. Eşsiz güzelliği ile Erciyes dağı zirvesinde bulutlar ile tam karşımız da harika bir görüntü sergiliyordu.

07:45 gibi bavullarımızı aldık ve beklemeye başladık. Bu sırada tüm ekip Erciyes dağını arkamıza alarak bir dizi fotoğraf çekilmeyi de ihmal etmedik.

08:00 civarlarında aracımız geldi ve çantalarımızı araca yükleyerek yola koyulduk. Kahvaltı için Haydar Bey Köşküne geldik.

Burada kahvaltımızı yaparak yol yorgunluğumuzu da üzerimizden atarak 10:15 gibi Hacılar köyüne doğru yola çıktık.

Hacılar köyünde kısa bir mola ile su ihtiyacımızı karşıladık ve  Saat 12:00 ‘da kamp alanına geldik. Bazı arkadaşlarımız dağ evinde kalmayı tercih etti. Ben ve Hazar yanımız da getirdiğimiz çadırı hemen kamp alanına kurduk. Sonrasında bir kaç arkadaşımız daha çadırlarını kamp alanına kurdu. Ekibin yarısı dağ evinde bir diğer yarısı ise çadırda konaklamayı tercih etti.

Kamp alanına yerleşmenin ardından Faaliyet liderimiz Murat Ali Koç saat 18:00 ‘a kadar serbest zaman geçirebileceğimizi ve faaliyet in son toplantısı için 18:00 da tüm ekibin bir arada olmasını rica etti. 17:30’a kadar bölgede kısa yürüyüşler yaptık, bol bol fotoğraf çektik, kahve ve çay içtik.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gece saat 02:00’da faaaliyet liderimiz Murat Ali Koç hareket için herkesin hazır olmasını ve rota bilgisini bizlerle paylaştı. Saat 20:00 ‘a kadar arkadaşlar ile vakit geçirerek sonrasında dinlenmek için çadırlarımıza çekildik.

04 Haziran Pazar :

Saatlerimiz 02:00 ‘ı gösterdiğinde tüm ekip hazır bir şekilde tırmanışa başladık. 1 saat sonra verdiğimiz mola ‘da Bade arkadaşımız gece hiç dinlemediğini ve rahatsız olduğunu belirterek geri dönüş kararı aldı.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zemin durumu bazı yerler de oldukça güzel iken bazı yerler de batak kar olması sebebiyle çok hızlı hareket etmemize müsade etmiyordu.

Zemin durumunu bu fotoğrafta daha rahat görebilmeniz için solda ben sağda İstanbul Zirve Dağcılık Kulüp başkanımız ve faaliyet liderimiz Murat Ali Koç ile birlikte tırmanırken.

Saatler 06:45 i gösterdiğin de küçük zirve ile büyük zirveyi ayıran bel’in altına geldiğimiz de kısa bir mola verdik. Burada Hazar ‘da bileğin de ki problem den dolayı yaklaşık 3600m’den geri dönüş kararı almak zorunda kaldı.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bel i geçtikden sonra eğim %60 lara kadar çıkarak daha fazla artış sergiliyordu. Boşluk hissi oldukça fazlaydı. Yükselti artıkça zemin durumu da gayet güzeldi. Sabah saat 08:00 ‘ı gösterdiğinde tüm ekip zirvedeydik.

Zirvenin tadını çıkarttıktan sonra Küçük zirve için, küçük bir ekip olarak harekete geçtik. Yeniden küçük zirve ile büyük zirveyi ayıran bel’e geldiğimiz de Faaliyet liderimizin inişe geçiyoruz sesini duydum ve küçük zirve planının iptal olduğunu öğrendim. Küçük zirve nin iptal olmasında ki en büyük etken ise ani hava değişimleri ve zemin durumuydu. Güneş yüzünü gösterdikçe kar yumuşamış ve batak kar durumunu almıştı. Bel ‘de kısa bir süre diğer arkadaşları bekleyerek sonrasında inişe geçtik.

Gece tırmanış yaparken farketmediğimiz daha önceki günler de düşmüş çığlara ait fotoğraflar çekmeyi de ihmal etmedim.

Kamp alanına geldiğim de saatlerimiz 10:45 ‘ı gösteriyordu. Bizi kamp alanına bırakan araç ise saat 14:00 gibi geleceğinden dolayı dinlenmeye başladık.  Ekibin bir diğer kısmı ise Erman Korkmaz ve ihsan Celep ‘in liderliğinde inişe devam ediyordu. 1, 1.5 saat sonra diğer arkadaşlarımız da kamp alanına ulaştı ve dinlenmeye başladılar. Sonrasında çadırlarımızı topladık ve dönüş için tüm hazırlıklarımızı gerçekleştirdik. İhsan Celep ‘in şahane fikri ile bizi almaya gelecek olan arkadaşlar dan Sucuk ve Karpuz istedik. Arkadaşlar geldiğin de sucuklarımızı kızartarak afiyetle yedik. Sonrasında dağ evini de bulduğumuz gibi bırakmak üzere temizleyerek kamp alanından 15:00 gibi ayrıldık. Araçlarımıza yerleşerek Kayseri merkeze de doğru yola koyulduk ve Kayseri Forum alışveriş merkezinde uçak saatimiz akşam saatlerinde olduğunda vakit geçirdik. Bazı arkadaşlar Pastırma almak için alışveriş yaptılar. Sonrasında Kayseri hava alanına giderek biniş ve bagaj işlemlerimizi gerçekleştirdik. Saatler 23:35 ‘i gösterdiğin de Sabiha Gökçen Hava limanına iniş yaptık ve faaliyetimizi sonlandırdık.

Rota bilgisi :

Powered by Wikiloc

Dikkat edilmesi gerekenler :

Mutlaka yaniniz da GPS bulundurmanız da fayda var.

Yükselti artıkça eğimde artmakta bu nedenle kazma ve krampon kullanma beceresinin yüksek olmasında fayda var. Bir düşüş esnasında sizi durdurabilecek herhangi bir şey olmadığı sürece 100-150m kadar kaymanız oldukça mümkün.