Dağ Faaliyetleri

Toplam iniş yapılacak irtifa : 1449m

Rüzgar hızı : 6km

Hava sıcaklıgı :
1.Gün : Bulutlu ve Güneşli Günduz 13 Gece -7
2.Gün : Açık ve Güneşli Gündüz 14

Kamp Alanı : Ayazma Kamp Alanı. Kamp alanında su ve tuvalet var. Tırmanış rotasında ise iki yer de su kaynağı mevcut.

Kamp Alanı irtifa : 328m

Zemin Durumu : Toprak patika, zemin ilk rotaya giriş esnasında çıkarken taşlı ve dik. Bazı bölgeler de patika girişlerinde babalar ile rota belirlenmiş durumda. Yükselti artıkça zemin tamamen karla kaplı.

Teknik malzeme : Baton

Toplam katedilecek yol : 23.5 km

Toplam faaliyet süresi : 10:30 Saat

Günlük :

22 Kasım 2016 Salı günü, Tunç Fındık ‘ın yüksek irtifa ve dağ hastalıkları seminerine (YTU Yıldız kampüsü) yürürken aklıma gelen Kaz Dağları coğrafyasını Süheyla ve Hazar ile paylaşmam sonucunda gitme kararı aldık. Herkes için 9-11 Aralık uygun olduğundan dolayı bu tarihi belirledik.

9 Aralık 2016 Cuma günü tüm hazırlıklarımı yaptık dan sonra Kartal ‘dan Şirinevlere doğru yola çıkarak Süheyla ve Hazar ile 22:50 de buluştum. Şirinevler ‘den Gelibolu ya geçerek, buradan arabalı vapur ile Lapseki ye ulaştık. Burada dikkat edilmesi gereken şey ise; 2 farklı gişe mevcut. Genel de otomobillerin tercih ettiği sol tarafta bulunan gişedir. Biz sağ taraftaki gişeyi ve orada bekleyen vapura binerek bir hata yaptık. Bu iskele kenarında bekleyen arabalı vapur kamyon ve tır gibi ağır vasıtaları taşıyor. Lapseki den Kepez ve Ezine istikametinde Bayramiç ve oradan Kaz Dağları Ayazma Pınarına 10 Aralık 2016 Cumartesi 06:50 itibariyle varmış olduk. Aracı otoparka bırakarak çadır için uygun bir yer baktık ve sonrasın da kamp çantalarımızı alarak çadırı kuracağımız yere geldik. Burada kamp ımızı kurduk dan sonra soğuk, karanlık ve bir o kadar temiz havası olan bölgede uyumaya karar verdik. Saat 11:00-12:00 civarlarında uyanarak, çadırımızın içerisinde kısa güzel sohbetler gerçekleştirdik.

KazDaglari3

Sonrasında sıcak birer kahvenin ardından bölgede 1-2 saatlik keşif ve yürüyüş yaptık.

DCIM100GOPROGOPR2845.

DCIM100GOPROGOPR2809.

Kamp alanına dönmemizin ardından yaktığımız küçük bir ateş eşliğinde, sıcak sıcak çaylarımızı içerek Kaz Dağlarının eteklerinde sessizliği dinledik. Mümkün olduğunca farklı yerler de ateş yakılmamasına dikkat edilmesinde fayda var. Biz de daha önce ateş yakılan bir yeri kullandık.

KazDaglari6

KazDaglari5

Akşam üzeri 18:00 civarlarında bir şeyler yiyerek keyif yapmaya devam ettik. Saat 20:30 gösterdiğinde gece için hazırlıklarımızı yaparak çadırımızda dinlenmeye çekildik.

KazDaglari7

Öğlen uyanmanın ve gün içerisinde bol bol kahve, çay içmenin etkisinden olsa gerek ki saat 23:00 gösteriyordu biz hala uyumamış ve çadırın içinde sohbet etmeye devam ediyorduk. Bir ara uyuma kararı aldık. Sanırım sessizlikten olsa gerek uyuya kalmışım.

10 Aralık 2016 Saat 2:00 gibi uyandığımda Süheylanın da uyanık olduğunu farkettim, hiç uyumadığını söyledi ve hareket saatini 1 saat daha uyuyabilmesi için 03:30 olarak belirledik. Saat 03:00 da tekrar uyandım ve hazırlıklarımızı kontrol ederek 03:30 da yola koyulduk.

KazDaglari8

İlk hedefimiz Kaya Zirve ve oradan Karataş tepe olacaktı. Ormanın içinden yürüyerek, zifiri karanlıkta ilerlemeye devam ediyorduk. 900 m ler de Hazar ‘ın kafa lambalarımızı kapatmamızı istemesiyle gökyüzünü seyrettik. Sanırım gökyüzünde en çok yıldızı bu an görebildim. O kadar muhteşem bir atmosferde gökyüzünün bu denli güzel görünmesi bizleri kendine hayran bıraktı. Sonrasında yola devam ederek 08:00 gibi Kaya Zirvenin yamacına geldik.

KazDaglari9

1400 m den sonra patika zemin kendini kar ve buza bırakmıştı. Kar da yürümek zaman kaybettirsede yavaş yavaş ilerlemeye devam ettik. Kaya zirvenin etrafından dolaşarak da zirveye çıkabilecek bir alan mevcut. Biz batonlarımızı burada bırakarak kısa basit kaya tırmanışı ile 08:30 da Kaya Zirve (1680 m) ye varmış olduk.

KazDaglari10

Burada fotoğraflarımızı çekerek sonrasında Karataş Tepe ye doğru ilerlemeye devam ettik. Saat 09:20 gibi Karataş Tepe (1776 m) ye vardık.

Karataş Tepe ye gelmeden önce rota üzerinde 1740 m de su kaynağı var.

KazDaglari13

KazDaglari11

Yanımız da getirmiş olduğumuz termoslar da sıcak sular ile çay ve kahve içerek zirvenin tadını çıkardık, fotoğraflarımızı çektik ve saat 09:50 de inişe geçtik.

KazDaglari12

KazDaglari14

KazDaglari15

Ayazma Kamp alanına döndüğümüzde saatlerimiz 14:00 gösteriyordu. Çay ve Kahve eşliğinde kısa bir dinlenmenin ardından Kampı toplayarak İstanbul ‘a dönüş için hareket geçtik. Saat 18:00 gibi Çanakkale de olduk. Bir sonraki arabalı Vapur 19:00 da olduğundan dolayı aracımızı otoparka bırakarak sahil bölgesinde bulunan Napoli 17 Pizza da yemek yiyerek 19:00 seferine yetiştik. 19:35 gibi Eceabat da Arabalı Vapurdan inerek yolumuza devam ettik. Saat 23:10 civarların da Şirinevler de Hazar ve Süheylayı bırakarak Kartal ‘a doğru devam ederek faaliyeti sonlandırdık.

Rota bilgisi :

KazDagları1

Powered by Wikiloc

Wikiloc verilerine buradan ulaşabilirsiniz.

Dikkat edilmesi gerekenler :

Mutlaka yaniniz da GPS bulundurmanız da fayda var. Siz den devasa büyüklükte ki çam ağaçlarının arasında orman içinde yürürken kaybolmaya çok müsait bir ortam.

Eger sabah saatlerinde Ayazma ya varış yapıyorsanız tüm esyalarinizi ve ihtiyaclarinizi yola cikmadan karsilamaniz gerekmektedir. Kamp alanina Bayramiç den sonra o saatler de açık bir yer bulmak çok mümkün değil.